Ökrös Tamás vagyok jó néhány éve foglalkozom matek-tanítással. Tanítottam általános- és középiskolásokat, főiskolásokat, egyetemistákat, de kedvencem mindig az érettségire és a középiskolai felvételire való felkészítés volt. Talán mert itt a legnagyobb a tét, és mert itt a leglátványosabb a siker. 🙂
Egyik alapelvem: "Többet tudsz, mint gondolnád." Ebből pedig az következik, hogy többre is vagy képes. A probléma leginkább az, hogy az oktatási rendszer és a tanterv egy katasztrófa - és egyáltalán nem arra lett kitalálva, hogy NEKED megtanítsák a matekot.
Sokan gondolják, hogy nekik - humán beállítottságúak lévén - tök hülyének kell lenniük a matekhoz. Pedig egyáltalán nem. Hogy mást ne mondjak: én is humán beállítottságú vagyok, csak éppen tanultam és beszélem a matematika nyelvét is. Az tehát, hogy valaki humán beállítottságú, nem jelenti azt, hogy ne tudná a matematikát megérteni, megtanulni és több-kevesebb profizmussal használni is - mondjuk írni egy ötös matek-érettségit...
Ökrös Tamás vagyok jó néhány éve foglalkozom matek-tanítással. Tanítottam általános- és középiskolásokat, főiskolásokat, egyetemistákat, de kedvencem mindig az érettségire és a középiskolai felvételire való felkészítés volt. Talán mert itt a legnagyobb a tét, és mert itt a leglátványosabb a siker. 🙂
Egyik alapelvem: "Többet tudsz, mint gondolnád." Ebből pedig az következik, hogy többre is vagy képes. A probléma leginkább az, hogy az oktatási rendszer és a tanterv egy katasztrófa - és egyáltalán nem arra lett kitalálva, hogy NEKED megtanítsák a matekot.
Sokan gondolják, hogy nekik - humán beállítottságúak lévén - tök hülyének kell lenniük a matekhoz. Pedig egyáltalán nem. Hogy mást ne mondjak: én is humán beállítottságú vagyok, csak éppen tanultam és beszélem a matematika nyelvét is. Az tehát, hogy valaki humán beállítottságú, nem jelenti azt, hogy ne tudná a matematikát megérteni, megtanulni és több-kevesebb profizmussal használni is - mondjuk írni egy ötös matek-érettségit...
Magamról még annyit: matematikát, fizikát és filozófiát tanultam a szegedi (akkor még József Attila nevét viselő) Tudományegyetemen, teológiát a Pázmány Péter Hittudományi Akadémián és grafológiát a Grafológiai Intézetben. A matematikán kívül tanítottam személyiséglélektant és szociálpszichológiát is, és ez nem lényegtelen a matekatanítás szempontjából sem. Az ugyanis - szerintem - csak 10 % matematika és mondjuk 40 % pszichológia. A fennmaradó 50 % pedig figyelem: odafigyelek a tanítványaimra. 🙂
Magamról még annyit: matematikát, fizikát és filozófiát tanultam a szegedi (akkor még József Attila nevét viselő) Tudományegyetemen, teológiát a Pázmány Péter Hittudományi Akadémián és grafológiát a Grafológiai Intézetben. A matematikán kívül tanítottam személyiséglélektant és szociálpszichológiát is, és ez nem lényegtelen a matekatanítás szempontjából sem. Az ugyanis - szerintem - csak 10 % matematika és mondjuk 40 % pszichológia. A fennmaradó 50 % pedig figyelem: odafigyelek a tanítványaimra. 🙂